نمايش «سينماهاي من»
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

 

محمد رحمانيان نمايش «سينماهاي من» را براي اجرا در پرديس سينمايي «چارسو» آماده مي‌کند.

محمد رحمانيان نمايش تازه‌اش را با بازي (بازيگران به ترتيب حروف الفبا): هومن برق‌نورد، علي تاجمير، فرشته حسيني، اشکان خطيبي، معصومه رحماني، حبيب رضايي، بهنوش طباطبايي، علي عمراني، هانا کامکار، احسان کرمي، مهتاب نصيرپور، افشين هاشمي و ... از سوم خرداد فقط به مدت 10 شب به صحنه خواهد برد.

محمد رحمانيان اين هنرمند تئاتر در نوشتار کوتاهي درباره متن نمايش تازه‌اش عنوان مي‌کند: «نمايش «سينماهاي من» همان‌گونه که از نامش پيداست، نمايشي است درباره سينما. و نه فقط فيلم‌هاي سينما بلکه سالن‌هاي سينمايي که خاطرات فراواني از آنها داريم... از سينماهايي که زماني بودند و نيستند نظير سينما «راديوسيتي»، تا سينماهايي که چون ققنوس از خاکستر خود برخاستند، مانند سينما «کاپري» که پس از سوختن و بازسازي، در سال‌هاي پس از انقلاب با نام «بهمن» به کارِ خود ادامه داد... سينماهاي تابستاني نظير پشتِ بام سينما «ديانا»، و سينماهاي ماشين‌رو که به درايوين سينما مشهور بودند و مشهورترينِ آنها در خيابان ونک بود...»

گروه «پرچين» پيش‌تر در روزهاي پاياني اسفند 93، نمايشنامه‌خواني «شب سال نو» را در اين پرديس سينمايي اجرا کرده بود و اين دومين تجربه اجرايي اين گروه در اين مجموعه است.

بر اساس اين خبر، عنوان اين نمايش از مقاله‌اي به همين نام از آيدين آغداشلو به عاريت گرفته شده است؛ مقاله‌اي که پيش‌تر در شماره 183 مجله فيلم به چاپ رسيده بود و به نوعي مسير اصلي گروه را براي اجراي اين نمايش هموار کرد.

به گزارش ايسنا، پيانيست اين نمايش سامان احتشامي است و مديريت هنري بر عهده محسن شاه‌ابراهيمي است. پديده جمال‌ها و عليرضا فولادشکن گروه کارگرداني هستند، اشکان خطيبي مجري طرح اين نمايش است و احسان نقابت گرافيست و عکاس «سينماهاي من». اسامي بقيه اعضاي گروه در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.

منبع: خبر آنلاين





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: